SOCIÁLNÍ ČINNOST
- KÓD OBORU, ŠVP: 75-41-M/01 Sociální činnost
- DÉLKA A FORMA STUDIA: 4 roky, denní forma
- ZPŮSOB UKONČENÍ STUDIA: maturitní zkouška
Uplatnění v ambulantních nebo pobytových zařízeních, terénních službách, poskytování sociální pomoci dětem i dospělým, zajištění přímé péče i osobní asistence pro podporu soběstačnosti a sociální aktivizaci, zpracování plánu sociální pomoci, organizace sociálních služeb, vedení správního řízení, vyřizování agendy s klienty, spolupráce s odborníky z různých profesí …
Láka tě následující?
Pak sis správně vybral obor Sociální činnost.
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů | Počet týdenních vyučovacích hodin | ||||
I. | II. | III. | IV. | Celkem | |
Povinné vyučovací předměty | |||||
Český jazyk a komunikace | 3 | 3 | 3 | 4 | 13 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Německý jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Základy společenských věd | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 |
Dějepis | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Základy přírodních věd | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Matematika | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 |
Ekonomika | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 |
Správní | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
Sociální politika | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Sociální služby | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Právo | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
Pečovatelství | 2 | 2 | 3 | 6 | 13 |
Pedagogika | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Ergoterapie | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Hudební výchova | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Dramatická výchova | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 |
Výtvarná výchova | 0 | 2 | 1 | 0 | 3 |
Zdravotní tělesná výchova | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 |
Psychologie | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Volitelný seminář | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Celkem | 32 | 33 | 34 | 33 | 132 |
Organizace a formy výuky odborné a učební praxe
- základy profesních dovedností žáci získávají také při teoretickém vyučování v odborné učebně přímo ve škole
- učební praxe probíhá v posledním ročníku v rozsahu šesti (45 minutových) hodin týdně v Domově pro seniory a Domova se zvláštním režimem SeneCura Olomouc, se kterým naše škola úzce spolupracuje
- odborná (souvislá) praxe probíhá v 1. a 4. ročníku v rozsahu dvou týdnů vždy v jednom pololetí a ve 2 a 3. ročníku v rozsahu dvou týdnů v každém pololetí
- instituce, ve kterých bude praxe vykonávána, si žáci vyhledají samostatně na základě dostupných možností a provázanosti s již získanými teoretickými poznatky studijního oboru. Praxe může být vykonávána i v místě trvalého bydliště a to například v následujících institucích;
- školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy (diagnostické ústavy, střediska výchovné péče, dětské domovy se školou, výchovné ústavy)
- azylové domy pro matky/rodiny s dětmi, osoby bez přístřeší, osoby v krizové situaci, oběti domácího násilí, oběti trestné činnosti
- azylová zařízení pro uprchlíky a migranty (přijímací střediska, pobytová střediska a integrační azylová střediska)
- denní stacionáře pro osoby se zdravotním postižením, domy na půl cesty
- pracoviště rané péče
- intervenční centra pro oběti domácího násilí, oběti trestné činnosti
- zařízení pro krizovou pomoc, kontaktní centra a jejich terénní programy
- zařízení poskytující sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi
- zařízení poskytující sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením
- zařízení poskytující terénní práci, zařízení poskytující paliativní péči
- sociálně terapeutické dílny
- terapeutické komunity, centra denních služeb pro osoby se zdravotním postižením
- domovy pro osoby se zdravotním postižením, chráněné bydlení
- centra sociálně rehabilitačních služeb, nízkoprahová denní centra a jejich terénní programy
- domovy pro seniory
- občanské poradny, sociálně právní poradny, pedagogicko-psychologické poradny
- věznice, probační a mediační služba, psychiatrické léčebny
- organizace realizující primární prevence na ZŠ a SŠ
- školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy (diagnostické ústavy, střediska výchovné péče, dětské domovy se školou, výchovné ústavy)
- MŠ, ZŠ, SŠ – osobní a pedagogická asistence u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
- kojenecký ústav, Klokánek, dětský domov
- Instituce pro volný čas – dům dětí a mládeže, domovy mládeže
- Úřad práce, odbor sociálních věcí, OSPOD
- instituce, ve kterých bude praxe vykonávána, si žáci vyhledají samostatně na základě dostupných možností a provázanosti s již získanými teoretickými poznatky studijního oboru. Praxe může být vykonávána i v místě trvalého bydliště a to například v následujících institucích;
Úspěšným ukončením 4. ročníku a vykonáním maturitní zkoušky dosáhne absolvent úplného středního vzdělání pro oblast Sociální činnost. Tento absolvent školního vzdělávacího programu se uplatní v široké oblasti sociálních služeb v ambulantních a pobytových zařízeních, nebo v terénních službách, při poskytování sociální pomoci dětem i dospělým. Má vědomosti a dovednosti potřebné pro zajišťování přímé péče a osobní asistence klientům, pro podporu jejich soběstačnosti a sociální aktivizaci. Má také vědomosti a dovednosti uplatnitelné v managementu sociálních služeb.
Úspěšný absolvent dále získá odbornou způsobilost pro vázanou živnost Péče o dítě do tří let věku v denním režimu dle přílohy č. 2 Zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů.
Školní vzdělávací program studijního oboru Sociální činnost
Koukni se, kde budeš studovat!
Třída pro teoretickou výuku
Knihovna
Názor našich studentů?
